عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 14 اسفند 1400
بازدید : 155
نویسنده : mozhgan

چه نکاتی را باید در ارتودنسی دندان نیش بداینم ؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

دندان های نیش شما، به ویژه دندان های نیش فک بالا نقش مهمی در دهان شما دارند. آن ها برای گاز گرفتن و پاره شدن غذا و همچنین هدایت فک به یک ترتیب مناسب ضروری هستند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

دلایل فشردگی دندان های نیش

  • ازدحام بیش از حد
  • دندان های اضافی
  • رشد لثه ها

بیشتربخوانید... ارتودنسی چیست؟

چگونه دندان های نیش تحت تأثیر قرار می گیرند و درمان می شوند؟

به بیماران دندانپزشکی جوان توصیه می شود تا 7 سالگی عکس رادیوگرافی انجام دهند که می تواند در تعیین خطر ارتودنسی، از جمله دندان های نیش تحت تأثیر قرار گیرد. تشخیص به موقع می تواند به جلوگیری از بروز هرگونه مشکل بعدای با فوران دندان نیش دائمی کمک کند.

می توان یک بریس مخصوص قرار داد که بتواند دندان های کودک شما را حرکت دهد و فضای کافی برای ورود دندان های نیش به خودی خود ایجاد کند. برای بیماران جوان همیشه به جراحی نیاز نیست، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بتوانیم هر دندان شیری (یا دندان بزرگسال) را بیرون بیاوریم یا هرگونه رشد و نمو را که می تواند از رویش مناسب دندان نیش جلوگیری کند، از بین ببریم.

بیشتربخوانید... ناهنجاری دندان ها

هر چه پیرتر می شوید، احتمال فوران دندان های نیش به خودی خود کمتر می شود. در این حالت، می توان با قرار دادن دندان های نیش نهفته به آن ها کمک کنیم تا بتوانند آن ها را به چیدمان مناسب هدایت کنند. با برداشتن هر دندان ضروری که ممکن است مانع از نیش دندان شما شود، می توان شروع کرد.

 برای قرار گرفتن در معرض دندان های نیش، یک برش در بافت لثه ایجاد می شود. اگر دندان شیری هنوز وجود داشته باشد، برداشته می شود. سپس یک براکت را به نیش متصل می کنیم. براکت با استفاده از زنجیر فلزی به بریس های ارتودنسی شما متصل می شود.

بیشتربخوانید... ۳ روش عالی جایگزین دندان از دست رفته

 

سپس یک نوار لاستیکی به زنجیر متصل شده که فشار ملایمی بر دندان های نیش شما ایجاد کرده و کمک می کند تا آن ها به آرامی از لثه کشیده شوند و به محل خود هدایت شوند. برای رسیدن به تراز مناسب دندان های نیش شما ممکن است یک سال طول بکشد.

منبع: orthotips.ir

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com